کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9182 | مشاهده و دانلود: 739027384 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/22 | اعضاء: 316592 | نظرات: 37899
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

«کوکو» به‌جای «وی‌چت»، «تانگو» به‌جای «کوکو»

«کوکو» به‌جای «وی‌چت»، «تانگو» به‌جای «کوکو» (طنز)اگر وب‌سایت پارلمان اروپا را فیلتر نمی‌کردیم و سرعت را پایین می‌آوردیم، خانم شخا بعد از انتظار کشیدن برای لود شدن سایت خسته می‌شد و بی‌خیال نشان دادن سخنرانی‌اش می‌شد و بعد هم جار نمی‌زد که در ایران فیلترینگ هست و چه و چه! ها؟


به گزارش سافت‌گذر به نقل از ایتنا؛ متأسفانه مردم ما انسان‌های جدی‌ای نیستند و حرف گوش نمی‌کنند؛ مثلا به جای این‌که از بیلبوردهای «فرزند بیش‌تر زندگی شادتر» یاد بگیرند و بروند فرزند تولید کنند آن را مسخره می‌کنند.
یا به جای آن‌که به حرف مسؤولان گوش بدهند و به نظر کمیته فیلتیرینگ احترام بگذارند، بعد از فیلتر شدن «وی‌چت» می‌روند «تانگو» و «کوکو» نصب می‌کنند! یا هر چه مسؤولان فریاد می‌زنند استفاده از فیلترشکن مصداق فک‌ پلمپ است و جرم است، به خرج مردم نمی‌رود و از صبح‌ تا شب توی فیس‌بوک هستند.


با این اوصاف، به نظر می‌رسد برگزاری جلسه برای فیلتر کردن سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها جز بحث حق‌الجلسه‌اش سود دیگری نداشته باشد و اگر در را بر روی مردم ببندند از پنجره وارد می‌شوند و اگر پنجره را ببندند از نورگیر و اگر نورگیر را ببندند از کانال کولر و اگر کانال کولر را ببندند از خرپشته و اگر در خرپشته را هم ببندند مردم لجوج دوباره از پنجره امتحان می‌کنند و خسته نمی‌شوند.

اما فیلترینگ دوای درد نیست. به نظر من بهترین کار برای کنترل فضای مجازی کم کردن سرعت اینترنت است. از قدیم هم گفته‌اند: آخِرُالدواء اَلْکِی، یعنی آخرین مرهم داغ نهادن باشد و مراد آن است که در وقت ضرورت، می‌توان دست به کارهای بزرگ و خطرناک زد! همچون که حافظ فرموده: علاج کی کنمت؟ آخرالدواء الکی!

می‌دانم که کم کردن سرعت اینترنت می‌تواند صدای خیلی‌ها را دربیاورد اما به نظرم هزینه‌اش از بستن و فیلترکردن کم‌تر است و مردم هم کم‌کم به آن سرعت کم عادت می‌کنند و دیگر چیزی نمی‌گویند.
بگذارید مثالی بزنم، خانم ماریچه شخا، نماینده پارلمان اروپا، که چند روز پیش به همراه هیأتی به ایران آمده بود، در مجلس خواسته سخنرانی خود در ضدیت با تحریم‌ها علیه ایران را برای نمایندگان مجلس پخش کند که متوجه شده است وب‌سایت پارلمان اروپا در مجلس فیلتر است! حالا این خانم هر جا می‌رود، می‌گوید وب‌سایت پارلمان اروپا در ایران فیلتر است.
اما اگر وب‌سایت پارلمان اروپا را فیلتر نمی‌کردیم و سرعت را پایین می‌آوردیم، خانم شخا بعد از انتظار کشیدن برای لود شدن سایت خسته می‌شد و بی‌خیال نشان دادن سخنرانی‌اش می‌شد و بعد هم جار نمی‌زد که در ایران فیلترینگ هست و چه و چه! ها؟

دیگر عرضی ندارم، چون «کوکو» را دانلود کرده‌ام و باید بروم اکانت بسازم.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 18542 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: itna.ir تاریخ خبر: 1392/10/04 تعداد مشاهده: 2163
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

آردا 1392/10/24 04:45
دقت کردم تو نظرات دیدم مهندس زیاد داریم تو این مملکت!! واقعا حیف شماها نبود یه جای بهتری به دنیا میومدین با این آی کیوی بالا!!!!
powersoft 1392/10/06 01:14
سلام به همه
به نظره من به جای فیلترینگ باید فرهنگ سازی بشه به نظره شما ماهواره اساسن یه چیزه بدی هست ولی اگه فرهنگ سازی درست بشه چیزه خوبی هم میشه ماهواره هم دارای شبکه های خوبیه ولی ما دنباله شبکه های بدش میریم اینترنت هم همین توره یا حطا فیسبوک و ویچت دوستان دیدن که در ویچت چه کار هایی انجام میشه بنده خودم شخصا دیدم که دختری در ویچت داره تبلیغ خودش رو میکنه دوستان باید ببخشن ولی نوشته بود من به خاطر پولش این کار رو نمیکنمبه خاطر لذت انجام میدم ولی از حق هم نمیشه گذشت از ویچت هم و فیسبوک و امصالهم میشه برای ارتباط آسان تر و کم هزینه تر استفاده کرد و حطا برای افزایش علم مصله سوال یک دانش جو از استاد و آموزش های از راه دور و ارتباط کم هزینه یک پدر و مادر با فرزندشون که خارج از کشور. و یا یک شهر دور و...
بعزی از ما از مبایل هم استفاده درستی نمیکنیم مثلا اگه یادتون بیاد گوشی های دوربیندار مثل k750 و گوشی های از این قبیل تازه اومده بودن بعزی ازبه لا تشبیه این حیوان های آدم نما پشت دیوار یا پشته ماشین غایم میشدن و از دختر های بیچاره مردم بدونه اون که خودشون بفهمن عکس میگرفتن و بلوتوس میکردن
یکم بریم عغب تر اگه یادتون بیاد تلفن های ثابت هنوز شماره نمینداختن همون حیوان های انسان نما که گفتم سه یا چاهاره نیمه شب یه شماره الکی میگرفتن و یه بدبختی رو سکته میدادن
آخه خودتون بگین بعزی از ما ها چرا کارایی میکنیم که شیطان باید بیاد پیشمون وقت برای آموزش بگیره و صدا مون بکنه استاد
ببخشید پر هرفی کردم ولی من هم با فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت مخالفم ولی با فرهنگ سازی مناسب موافقم یعنی این که ما میتونیم با فرهنگ سازی و شناختن دشمن به مردم این همه بی بند و باری رو از جامعه یه خوبمون جمع کنیم مردم ما مردمی نجیب و با اصالت هستن
Shervin 1392/10/05 23:16
من شخصا دیگه کوکو و ویچت و هیچی نمی خوام.
لامصب آزادی بیانی که سافت گذر تو انتشار کامنتاش داره سایت فیلتر شده بالاترین نداره.
می شینم کامنت های شما رو میخونم با همین یه ذره آزادی فیلتر نشده(بزنم به تخته) کیف می کنم.
مرسی سافت گذرlay:none">fexofenadin kinder fexofenadin cipla fexofenadin nebenwirkung
HOSEN 1392/10/05 16:11
بهتر نیست دستور جمع اوری کوشی ها رو بدین
بعد سیم کارت ها
بعد اینترنت
بعد تلفن ثابت
بعدشم TV
و هر چیزی که فکر میکنین بودنش باعث ... یا هر چی که میشه
باحال میشه ها بهشت واجب میشیم نننننننننننننننننننننننه
ای خدا انجاروو
ناشناس 1392/10/05 10:48
ای کاش یکی از مسئولین توانا و با سواد کشور این نظرات را می خوند.
توجه توجه 1392/10/05 07:54
بابا مطلب طنزه. به عبارتی منظور نویسنده این بوده که سرعت کم هم از مشکلات اینترنت ایران هست.
ناشناس 1392/10/05 06:03
دوستای عزیز زیاد سخت نگیرین
درسته تو خصوصی ترین مسائلمون دخالت میکنن
ولی بازم خوبه که تو اتاقمون نیومدن
بالاخره واسمون ارزش قائلن
کاش اختیار اینو داشتیم که تو این مملکت به دنیا نمیومدیم
مع 1392/10/05 04:22
وای چقدر اینجا گالیور ریخته!!! بابا جان عزیزم متن کنایه آمیزه lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
azathoth 1392/10/05 03:43
عزیزززززز،،،ما نخوایم احیانا بریم بهشت! و شدیدا الزام به جهنم رفتن داشته باشیم باید دم کی رو ببینیم؟!؟! اصلا من بعنوان یک ادم بالای هجده سال (بالغ) نمیخوام عاقبت بخیر بشم!! خب الان اختیاردار بنده شما هستی؟! د اخه تو دماغتو بالا بکش بقیه اش پیشکش!
محمد 1392/10/05 02:40
جمش کنن بهترین گزینه هستlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus
  1392/10/04 23:43

امثال شما و اونایی هم که فیلتر میکنن از وزیر ارتباطات و نصف بیشتر اعضای مجلس گرفته تا کی و کی... الان توی فیسبوکن .بعد اومدین واسه ما تعیین تکلیف میکنین که فیس بوک نریم ؟؟؟؟
=))=))
خیلی متن مسخره ای بود.
فیلتر وی چت فقط یه چیزی رو نشون داد . اون هم ضعف ایران بود.


:))
مهدی 1392/10/04 22:30
در ایران یک عده تصمیم میگیرند و بقیه باید بگویند چشم شما هر حرفی بزنید ما چشم میگوییم و اگر نگوییم یک مجرم هستیم دستور حضرات باید اجرا شود حتی اگر مردم دنیا به ریش مابخندند.
مهدی 1392/10/04 22:30
در ایران یک عده تصمیم میگیرند و بقیه باید بگویند چشم شما هر حرفی بزنید ما چشم میگوییم و اگر نگوییم یک مجرم هستیم دستور حضرات باید اجرا شود حتی اگر مردم دنیا به ریش مابخندند.lay:none">prednisolon blodsocker prednisolon klysma prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
مهندس رضا 1392/10/04 21:43
یعنی برخی تا این حد معتاد امثال وی چت شده اید که متوجه نشدید نویسنده محترم زبان طنز به کار برده !

متاسفم ...
ali 1392/10/04 20:45
واقعا متاسفم ببین این کشور رو چکار کردن..
اخه مگه ما نمیتونیم انتخاب کنیم به شماها چه ربطی داره به چه سایتی مبریم
ما عقل داریم .. حق انتخاب داریم مگه اینکه شما مشکل داشته باشین
حالا هم نه خیلی نت ارزونه و سرعتش بالاس برین کمش کنین
روز به روز بدتر میشه و بهتر نمیشه
سینا 1392/10/04 18:35
به نظر تو بهترین کار برای کنترل فضای مجازی کم کردن سرعت اینترنت است؟؟؟
مغزتو!
جوان 1392/10/04 18:03
دلتون خوشه هر پنج شنبه جمعه که میشه دم به دقیقه اینترنت قطع وصل میشه 5دقیقه وصلیم 5 دقیقه قطع جالبترین نکته اش توو 5 دقیقه قطعی اینه که توو همه سایتهایی که سرورهاشون ایرانه میره مثل همینجا ولی بقیه سایتها نه به نظرتون این چیه؟
معلومه دارن شبکه ملی به اصطلاح اطلاعات را تست می کنن چند وقت دیگه هم به طور کل راه اندازی میشه خیال خودشونو راحت می کنن .
lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
elhamm 1392/10/04 17:22
واقعن این چه طرز فکریه ک نویسنده این مطلب داره . آخه مگه سرعت توی ایران چقدره که میگه بهترین کار- کم کردن سرعت اینترنته ! - . چقدر عقب مونده فکر میکنن این مثلن انسانها.توی همین آسیا، و نه اروپا و امریکا، ببینید سرعت اینترنت چقدره، اونموقع فکر کنم اگه اونا سرعتشون رو کم کنن باز ب بالاترین سرعت اینترینت ایران ما نمیرسن.یعنی اینقدر بالاست سرعتشون . خدایی چه انسانهای فهمیده ای !!!! داریم ما .
مهندس it 1392/10/04 16:59
این فرمایشات بیشتر به فکاهی یک آدم نفهم و نادان می ماند تا اظهار نظر یک نفر مدیر عاقل و فهیم.
همین روشنفکران هستند که باعث شده اند ایران از نظر تکنولوژی حد اقل 50 سال عقب تر از دنیا باشد.
من به شخصه از زبان وزیر ارتباطات شنیده بودم که از خود نظری در کرده بود با این مضمون که همین اینترنت دیال آپ
از برای مردم فهیم ما کفایت میکنه. از نظر ایشون احتمالا خرو الاغ و اسب نیز با توجه به کمبودن مصرف و همچنین تبدیل
زباله ها به کود حیوانی و هزار دلیل مثبت دیگه و علی الخصوص داشتن هوای پاک برای ا ایرانیان دارای تمدن و فهیم
کفایت میکنه.
آخه در قرن ارتباطات و اطلاعات که نمیشه و نباید خودمون رو محدود کنیم . شماها که نمیتونید مدیریت فرهنگی کنید که نباید صورت مسئله رو پاک کنید.
اللهم اشفع کل مریض و النفهم .. الهی آمین یا رب العالمینlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
محمد رضا 1392/10/04 16:57
چاره فقط تولید محتواست و وارد رقابت شدن؛شدیدا باید روی نمونه های وطنی کار کنند تا بشه جواب گرفت و الا وضع و اوضاع سخت و دیر اونی میشه که مد نظر مسئولینه.
ضمنا پول فرستادن برای کشورهای همسایه ضرری به من وشما نزده، عدالت و انسانیت که در دین مبین اسلام هم به بهترین شکلش تعریف شده ،دو چیزی است که در این مملکت از جانب دولت و مردم کمرنگ شده و هر مشکلی هم هست به خاطر نبودن این دو شاخصه هست.ضرر رو همین بی عدالتی و بخوربخورهای داخلی زده و بد هم زده و اگه جلوش گرفته نشه و این پولهای معلوم نیست به کجا رفته برنگرده ازین هم بدتر میشه.
ما اگه به سوریه و ... کمک میکنیم اولا وظیفه و جزو شعارهای این انقلابه ثانیا برای اینه که ناآرامیها به مملکت خودمون نرسه؛دودوتا چهارتا که بکنید میفهمید چی میگم.فکر نکنید از مرفهین بی دردم از سر شیکم سیری این حرفها رو میزنم من خودم هم بیکارم ولی ایراد رو از مسئولین میدانم که اولا برای یک سری رشته ها کار تعریف نمیکنند و فقط توی دانشگاهها تدریس میشند،ثانیا اصلا به فکر ایجاد اشتغال و ارزان کردن مهارت آموزی منجر به اشتغال نیستند....
درباره تعداد افراد خانواده هم من به نظرم قدیمیها که بچه بیشتر داشتند خدا رزق بیشتری هم بهشون داده زندگیشون بهتر بوده این قدر هم افسرده نبودند،الان همه اکثرا تنها هستند و بیشتر افسردگی ها هم زیر سر همین تنهایی هست.خدا لعنت کنه اونی که شعار،"فرزند کمتر زندگی بهتر"رو رواج داد.قبول دارم همه چیز اینها نیست و زیاد شدن جمعیت باید بسترهای اجتماعی و اقتصادیش هم فراهم باشه-به قول یکی میگفت "افزایش جمعیت اراده ملی میخواهد نه پاداش و سکه"-مسلما بسترهای اجتماعی و اقتصادی فراهم باشه مردم خودشون کارشون رو انجام میدهند؛ولی قبول کنید مردم اعتقاد به اینکه "خدا روزی رسونه" رو دست کم گرفتند و بیشتر سمت حساب کتابهای خودشون رو گرفتند و بعضیها هم اصلا میگن میخوایم بچه مون درست تربیت بشه همین یه دونه بسه!!
الان به نظر من خوبه باید روی این دو تا فکری که تو کله مردم افتاده کار کنند تا درست بشه؛ولی تا مدتی که بحث اقتصادی قضیه در جامعه حل نشده باشه این برنامه ها دیر جواب میده.مردم شدیدا روی حساب کتابهاشون برنامه ریزی میکنند.
با تشکرlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
بنده خدا 1392/10/04 15:17
اخه ترو خدا اینا چیه مینویسید بابا اینترنت داغونی که الان هست هم از اینم سرعت پایین تر دیگه اخه ما ایرانی ها که ادم نیسیم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم ما که حقه تصمیم گیری نداریم که از چه نرم افزاری استفاده کنیم یا نکنیم خود هیعت فیلترینگ تصمیم میگیرن دیگه دستشون هم درد نکنه واقعا دارن زحمت میکشن -سافت گذر از تو دیگه بعید بود همچین چیزایی
esmaeil 1392/10/04 14:50
دوست عزیز قبل اینکه جوش بیاری دوباره با دقت متن رو بخون بلکه شاید خدا خواست و متوجه لحن طعنه آمیز متن شدی
امیر 1392/10/04 14:18
اینترنت سرعتش کم بشه اینترنت ماهواره ای گزینه خوبی هستlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol boluslay:none">fexofenadin kinder fexofenadin cipla fexofenadin nebenwirkung
وي چت نژاد 1392/10/04 14:13
اینا طنز بود که گفتین یا دارین مردم رو مسخره میکنین؟
amin 1392/10/04 14:01
واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا متاسفمlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
رضا 1392/10/04 13:42
بدبختیه ما اینه به جای اینکه مساله رو حل کنیم کلآ صورت مساله رو پاک میکنیم.
چرا جونا دائم میرن تو اینترنت؟
چرا سن ازدواج رفته بالا؟
چرا گناه طبیعی شده؟
چرا امار طلاق زیاد شده؟
چرا عذاب الهی نازل میشه؟
چرا امار خودکشی رفته بالا؟
چا امار معتادا رفته بالا؟
بگم دوباره؟؟؟؟؟؟؟
و ..........................
چبگویم والا 1392/10/04 13:15
واقعا ؟؟؟ خدایی الان نظر بود که دادی ؟!!!!
سرعت کم بشه یا فیلتر بشه اینا چیزیه که فکر میکنی فرهنگ ساز باشه ؟
واقعا عجیبه ایران کشوری که مملو شده از قشر جوان داره به دست افراذ پیر و کهنه و قدیمی با افکار ما قبل تاریخ بشریت حکومت میشه ... البته همونطور که گفته شده و میشه چیزای قدیمی یه چیز دیگه هستن اما باور کنیید زور چماق هیچ وقت راه به جای نمیبره و یه چماق دیگه بر علیه خودش بلند میکنه ....
راهبرد من اینه که تای جای ممکنه آزاد بگذاریم و فرهنگ سازی کنیم ...
البته منم یه جونم و مثل همیشه کیه به حرف جون گوش بده ما باید تا آخر عمر جهان سوم بمانیم و بمانبم بمانبم
و خدا رو شکر کنیم جهان چهارمی وجود نداره چون اگه بود ما هم جهان چهارم بودیمlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
محمد 1392/10/04 13:13
چقد این یارو کوته فکره!
اگه مملکت دست این بود:
- برای رفع آلودگی هوا بجای بنزین آب به ماشینا میداد که خراب شه تا دیگه مردم سوار نشن!
- برای جلوگیری از ساختو ساز بی رویه، اورانیوم میریخت تو زمینا تا قابل سکونت نباشه و حتی مردم سرطان بگیرن بمیرن که دیگه بیخیال ساختو ساز شن
و خیلی چیزای دیگه
حرفای این بابا مثل ماجرای ریمیل سعید مرتضویه ! (گوگل سرچ کنید!)
یه دوست 1392/10/04 13:09
بسیار سپاس از مدیران زحمتکش جهت قرار دادن این خبر
ناشناس 1392/10/04 12:33
عزیزم منظور این دوستمون این بود که:::«کوکو» به‌جای «وی‌چت»، «تانگو» به‌جای «کوکو» استفاده کنین ما بقی اش هم رد گم کنی بود !
اقا راه حل می خواهی من بهت می گم شما به من بگو : اون خارجی ها که دین ندارن مسلمون نیستن چرا عقده بازی در نمی اورن چرا چراهای دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلیون ها نفر 1392/10/04 12:11
این چه حرف غیر منطقی است؟
ایتنا خجالت نمیکشه سافت گذر چرا منتشر میکنه؟
من به نظر کاربری که خودش رو من معرفی کرده اضافه میکنم:
اصلا چرا باید در رو روی مردم بست؟که از پنجره وارد بشن؟چرا باید مردم رو محدود کرد؟
چرا فکر میکنیم یک گروه از ادم ها باید برای میلیون ها نفر تصمیم بگیرن و همه قبول کنند وگرنه اعدام؟
لطفا نظر من رو تایید کنید چون این حرف میلیون ها نفره
h.s 1392/10/04 11:45
بله کاملا درسته من هم با این داداش موافقم
این افکار و سیاست ها آخر خوشی نخواهد داشت
هر چقدر هم مردم ما اعتراض کنن مثل اینکه تو این مملکت کسی به داد مردم نمیرسه
سرعت اینترنت کشورهای شرق آسیا رو ببین،حالا با سرعت ما مقایسه کن
بابا برید به فکر مردم باشید تا کی میخواین این حرفا رو بزنید
بخدا آخر خوشی نداره
لطفا انتقاد پذیر باشین و نظر رو تایید کنید
با تشکر
LJB 1392/10/04 11:15
آقو!!!
داشتن فرزند بیشتر حداقل دو فایده داره:
1- شاید شماها یادتون نیاد و یا کسی براتون تعریف نکرده باشه و لی قدیما هرکه پسر بیشتری داشت وضع مالی خانواده اش بهتر بود!!!میدونین چرا؟ چون در این صورت امکان آباد کردن زمین های بایر بیشتری وجود داشت و در نتیجه آن ،خانواده مورد نظر، هم املاک بیشتری داشت و هم محصول بیشتر و به تبع آن درآمد بیشتر.در این مورد الان فقط یه مشکل کوچیک هست اونم اینکه نه زمین بایری هست و نه آبی که با آن کشاورزی سنتی راه بندازیم.
2- و مهمتر اینکه در صورت ازدیاد جمعیت (علی اخصوص جنس ذکور) برای مملکت سرباز جهت جنگ بوفور یافت شده و میتوان دهن متجاوزان و ..... را .... نمود.
z-Man 1392/10/04 10:50
برادر " من " !
جوش نزن عزیزم . بهت حق میدم ناراحت باشی ، اما اگه یکم توجه می کردی و قوه ی طنزتو بکار مینداختی ، متوجه میشدی که این مطلب کاملاً کنایه آمیز و طنزه . منتها طنز به شکل خیلی ظریف .
( مسئولان تایید کنند لطفا ! )
مهران 1392/10/04 10:36
جناب "من"!!!
این متن طعنه آمیزه! زیادی جدی گرفتی!! وگرنه نویسنده نظرش با نظر شما یکی هست.
من 1392/10/04 09:32
این حرفت یعنی چی ؟ itna.ir هم با این خبرش
فرزند بیش‌تر زندگی شادتر
مگه من که تنها پسره خانواده ام و تحصیل کرده ی مملکت اسلامی و بیکار نشستم خونه و کار هم ماله پارتی هاست که ندارم
برای خونواده هم جز ضرر چیزی ندارم حالا اگه میشدیم 4 یا 5 برادر چه نفعی داشت ؟ وقتی مملکت برای یه فرزند نمیتونه زندگی روبه راه کنه چطور می تونه واسه 3 یا 4 فرزنده یه خونواده امکانات بده ؟ رو حرفی که میزنی اولش فکر کن بعد بگو .
امثال من هم که امکانات ندارن ازدواج کنن تازه اگه موفق هم بشن با نسیه و قسط و هزار تا بدبختی به سنته پیامبر عمل کنن , با این همه مشکلات مگه دیوونه هستن که به فکر بچه باشند اون هم چند تاااااااااااااااا...
برادر مگه ما سرعت اینترنتمون خیلی زیاده که میگی کمش کنیم ؟
یا نکنه فکر میکنی اینترنت فقط واسه چته؟ مثلا ما داریم وارد 2014 میشیم داداش .
یه دفعه بگو شبکه ملی رو راه اندازی کنن و اینترنت رو به طور کامل قطع کنن و خیاله همه راحت شه .
اون افرادی هم که کمیته فیلتر رو تشکیل دادن و خودشون رو مغز متفکر مملکت می دونن به جای پیدا کردنه انواع روش های جلوگیری از دسترسی به نت به فکر مشکلات واقعیه مملکت باشن
پولمون رو هم بفرستیم به کشور های همسایه تا بخورن و یه دوغ هم روش بنوشن و نوش جان ....
لطفا انتقاد پذیر باشین و نظر رو تایید کنین .
ممنون